به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، علی اکبر مزیدی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون طی برگزاری جلسات کمیسیون ماده ۱۲ به ۴۱ پرونده رسیدگی شده است.
وی افزود: همچنین در راستای اجرای ماده ۱۱ مبنی بر رسیدگی به تخلفات رانندگان بخش حملونقل جادهای کالا و مسافر از ابتدای سال جاری ۵ جلسه کمیسیون برگزار و به تخلفات ۷۴ راننده رسیدگی و طی برگزاری کمیسیون ماده ۱۴ در استان به تخلفات ۱ پرونده نیز رسیدگی شده است.
مزیدی تصریح کرد: تخلفات مربوط به شرکتهای حملونقل در کمیسیون ماده ۱۲ و تخلفات مرتبط با رانندگان در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح، مورد رسیدگی و اعمال قانون شده است.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برای رانندگانی که دارای تخلف حمل و نقلی بودهاند، بنا به نوع تخلف و تکرار آن، جرایم پیش بینی شده در قانون در نظر گرفته و آراء مربوطه ابلاغ شد.
مزیدی در خصوص تخلفات انجام شده در بخش شرکتها و رانندگان اظهار کرد: تخلف عدم رعایت مقررات مربوط به تهیه، تنظیم و استفاده از بارنامه و صورت وضعیت، عدم رعایت مقررات مربوط به نرخ و بلیت مسافری، عدم رعایت مقررات مهار مناسب بار، صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی و.... از جمله تخلفات صورت گرفته از سوی شرکتها بوده و تخلف جابهجائی بار بدون بارنامه، عدم مهار مناسب بار، فقدان یا عدم بهکارگیری تجهیزات ایمنی، حمل بار اضافه بر ظرفیت خودرو و... از جمله تخلفات انجام شده از سوی رانندگان حمل و نقل عمومی برون شهری بوده است.
وی با تاکید بر اهمیت ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به کاربران بخش حملونقل جادهای و رضایت آنها، یادآور شد: این اداره کل بر فعالیتهای بخش حمل و نقل جادهای برون شهری نظارت مستمر دارد که در این راستا سامانه تلفنی ۱۴۱ و پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ راه ارتباطی با مخاطبان این بخش ایجاد شد تا بتوانیم نظرها، پیشنهادات و شکایتهای افراد را دریافت و به آنها رسیدگی کنیم.